تکنولوژی

توسعه تکنولوژی در ایران

تکنولوژی

توسعه تکنولوژی در ایران

تلویزیون شفاف، تکنولوژی نوین!


رزولوشن 4K، پخش فیلم 3 بعدی و حتی تلویزیونی که مانند کاغذ به دیوار متصل می‌شود. ظاهرا تلویزیون ها قصد عقب ماندن از سایر حوزه‌های فناوری را ندارند. سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشرو در بازار تلویزیون‌ها از قصد خود برای عرضه‌ی تلویزیون‌های بدون پس‌زمینه و شیشه‌ای پرده‌ برداشت.

 

 

سامسونگ از نمونه اولیه‌ی دو تلویزیون شیشه‌ای و آینه‌ای در هنگ‌کنگ رونمایی کرد. شرکت سامسونگ برای عملی کردن این طرح خارق‌العاده خود قصد استفاده از تکنولوژی RealSende اینتل را دارد. به وسیله‌ای این فنآوری کاربران می‌توانند علاوه بر تماشای تلویزیون از دستگاه خود به عنوان آینه نیز استفاده کنند. احتمالا به زودی شاهد فروشگاه‌های استفاده کننده از این تلویزیون خواهیم بود.

 

 

در مورد پنل شفاف نیز به وضوح مشخص است که به ویژه با دو فنآوری واقعیت مجازی و دنیای 3 بعدی هماهنگی خاصی خواهد داشت. در ضمن این نمایشگر به ویژه برای شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. هرچند اکنون پنل‌هایی ال‌سی‌دی مشابه این تلویزیون‌ها توسط برخی تولید کنندگان عرضه شده است با این حال سامسونگ قصد دارد تا نمایشگر‌ها را به صورت OLED و با کنتراست بسیار بالا تولید کند.

  • عمران مرادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی